sobota, 1 czerwca 2013

CL dla DAZED Digital (marzec 2013)



Najniegrzeczniejsza raperka damskiego zepołu 2NE1, Cl, opowiada nam o swoim przestoju, spotkaniu z A$APem, i byciu muzą Jeremyego Scotta — Dazed Digital

Piosenkarka i raperka CL jest jedną z czterech członkiń głośnego kpopowego zespołu 2NE1, znaną ze swojej obecności na scenie, garderobie i nieposkromionego przywództwa. Szanowana koreańska raperka Tasha daje jej wsparcie, Rihanna obserwuje ją na Instagramie, ona sama spotkała się z A$APem. Będąc bliską przyjaciółką Jeremy’ego Scotta, który zaprojektował ich stroje sceniczne na ich szalenie udaną trasę „2012 New Evolution”, siedziała w pierwszym rzędzie na jego pokazie kolekcji AW2013 w Nowym Jorku, to ona została jego muzą.

2NE1, pomimo wysiłków włożonych w wyrwanie się z azjatyckiego rynku przez Girls' Generation czy Wonder Girls, są prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalną żeńską grupą poza terenami wpływu popu; to one miały kilka udanych amerykańskich koncertów, współpracowały z Will.I.Amem i wystąpiły w amerykańskiej kampanii Adidasa są również chwalone przez krytyków z MTV, BBC, Forbes, CNN, Elle i Rolling Stone.

Ich muzyka - bass heavy electro pop z wpływem hip-hopu – jest wielka, śmiała i zuchwała i towarzyszy im wzgardzenie wizualnym aegyo, przesłodkimi wydumanymi policzkami i dużymi oczami w stylu anime, których używa tak wiele żeńskich grup. Zamiast tego CL i pozostałe członkinie 2NE1 - Minzy, Dara i Bom - przyjęły styl kojarzony z męskimi piosenkarzami (włączając w to ich kolegów z wytwórni YG – Big Bang) z szybkimi samochodami, ćwiekami, kolcami i ekspresywnymi choreografiami.

W ubiegłym roku wyszło tylko jedno nagranie od 2NE1; zwolnienie tempa w " I LOVE YOU" połączone ze zmianą w ich stylizacjach, ale właśnie tego można oczekiwać od kwartetu, który, od czasu swojego debiutu w 2009, wyprzedza typowy dla k-popowej sceny styl, by samymi stać się ikonami stylu.

Często otwarta i bezpośrednia, CL staje się wzorem nie tylko dla fanów, ale również innych raperów i piosenkarzy w obrębie k-popu, takich jak Glam czy EXO-K podczas kiedy wpływ 2NE1, wizualny czy też inny, można dostrzec w takich grupach jak Evol, D-Unit i BAP.

Dazed Digital: Jaki był, ostatnimi czasy, twój ulubiony moment z 2NE1?

CL: Właściwie nie mogę wybrać jednego, to naprawdę trudne, kochamy razem podróżować i spotykać się z naszymi fanami na całym świecie. Uwielbiam kiedy jesteśmy w trasie i kiedy jesteśmy na scenie. To nasz moment. Podczas naszego pierwszego koncertu w Seulu, zaraz po tym jak rozpoczęłyśmy naszą drugą trasę, nawiązałśmy kontakt wzrokowy na scenie i miałyśmy takie: " okej, zaczyna się" i czujesz te emocje. To był dobry moment, aby rozpocząć występ i rozpocząć naszą pierwszą światową trasę.

DD: Co się dzieje z nowym albumem 2NE1?
CL: Wciąż tworzymy nasz album. Zrobiłyśmy jeden teledysk ale nie wydałyśmy albumu od półtora roku, więc pracujemy bardzo ciężko aby uczynić go wyjątkowym.

DD: Jesteś zdenerwowana jego wyjściem po tak długim czasie?

CL: Jesteśmy bardziej podekscytowane niż zdenerwowane. Nie mogę się doczekać, kiedy znów pojawię się na scenie i będę występować z nowymi piosenkami.

DD: Czy masz jakiś ulubiony utwór z nowego albumu?

CL: Cóż nie mogę mówić o tytule, ale jest pewna wolna piosenka którą zrobiłyśmy. Jest bardzo uczuciowa i trochę różna od "Lonely" i innych wolnych piosenek które zrobiłyśmy. I kocham tę piosenkę. Jest o mnie tęskniącej za kimś i łatwo przychodziło nam połączenie się z tekstem, ponieważ brakuje nam naszych fanów i naszej sceny.

DD: Wielu idoli ma rodziny, które nie wspierają ich w występowaniu, a niektórzy nawet tracą swoje więzy rodzinne z tego powodu, ale twój ojciec bardzo publicznie pokazuje swoje wsparcie dla Ciebie. Czy nadal jesteś bardzo blisko z nim mimo napiętego harmonogramu?

CL: Tak, oczywiście. Mój ojciec mieszka w Paryżu i w chwili obecnej jest zajęty przez cały czas, ale zawsze ze sobą rozmawiamy. Wydał książkę dla dzieci; gdy byłam mała miał zwyczaj rysowania rysunków dla mnie i opowiadał do nich historie, więc wydał to jako książkę i to było naprawdę coś wyjątkowego. Zawsze dziękuję mu, bo zawsze mnie wspierał. Dawałam tę książkę każdemu i byłam bardzo zadowolona. Tam było moje zdjęcie z dzieciństwa, było też trochę rysunków które mu dałam na Dzień Ojca.

DD: Jako część rodziny YG/2NE1 czy wciąż mieszkasz w typowych dla idoli wieloosobowym dormie?

CL: Mamy mieszkanie. Aktualnie, dopiero co się przeniosłyśmy. Rodziny członkiń żyją w Korei, ale moja rodzina mieszka na całym świecie. Oni wrócą do swoich domów kiedy będą chcieli, ja nie mogę, więc mam małe mieszkanie i tak właśnie żyję.

DD: Które z innych damskich zespołów zmuszają 2NE1 do dawania z siebie 100%? Nie tyle z zazdrości co z powodu zdrowiej konkurencji?

CL: Jesteśmy w trakcie odkrywaniu siebie jako 2NE1. Ponieważ wszystkie cztery z nas są inne, inspirujemy i pchamy siebie nawzajem.

DD: Porozmawiajmy o twoich dziewczynach z 2NE1; do kogo pójdziesz, gdy masz gorszy okres?

CL: Tak naprawdę do nikogo, ponieważ jestem liderką muszę sobie z tym radzić. Nie chcę pokazywać im żadnych rozterek, by mogły na mnie polegać.

DD: Do kogo pójdziesz po poradę dotyczącą kariery?

CL: Na pewno pójdę do Teddy’iego (Parka). Pisze wszystkie nasze piosenki i jest naszym producentem i tylko z nim dzielę się tym, co siedzi w mojej głowie. Jeśli mam trudny okres, powiem mu o tym. Jest prowadzącym mnie światłem. Jest dużo starszy ode mnie i daje mi dobre rady i dba o mnie i upewnia się, że wszystko ze mną w porządku. Jako dziewczyną i artystką!

DD: Byłaś nazywana fashionistką, the Baddest Female, ale co właściwie oznaczają te wszystkie tytuły, jeśli w ogóle coś znaczą?

CL: Nie wiem. To są rzeczy, które kocham, ale nie robię tego dla tytułów, nie robię tego dla ludzi, by nazwali mnie fashionistką lub liderką, po prostu kocham modę i sztukę i cieszy mnie to co robię. Kocham być nazywana Baddest Female. Na scenie jestem tą niegrzeczną, więc mogą mnie tak nazywać.

DD: Czy widzisz siebie pracującą jako projektant czy też wolisz być muzą?

CL: Jestem bardziej typem muzy. Nawet jeśli chodzi o muzykę, chcę być muzą.

DD: Czy chciałabyś stworzyć modę CL?

CL: Nie chciałabym tego robić jeżeli nie byłoby w tym 100% mnie. Czekam, może kiedyś, ale teraz chcę być dla kogoś muzą.

DD: Dla kogo w szczególności?

CL: Kocham Jeremyego Scotta, więc to trudne... kocham Karla Lagerfielda, Riccardo Tisci, kocham jego pracę. Trudno jest wybrać jednego. Czy mogę wybrać trzech?

DD: 2NE1 są ikonami stylu i nie boją się przekraczania granic ale ostatnimi czasy wszystkie cztery zrobiłyście sesje dla magazynów i eksperymentowałyście z bardziej stonowanym, kobiecym wizerunkiem... w jakim kierunku chciałabyś aby 2NE1 szło – pod względem mody - w przyszłości?

CL: Sesje dla magazynów, w których wystąpiłyśmy oddzielnie, były wykonywane dla zabawy. Razem tworzymy markę „ stylu 2NE1", ale oczywiście każda z nas ma swoją indywidualność, więc chciałyśmy pokazać ludziom inną stronę 2NE1, ponieważ ten kolorowy wygląd nie jest naszym jedynym. Każdego dnia ubieramy się tak, jak się czujemy. W przyszłości będzie on zależeć od rodzaju muzyki, którą wydamy, ponieważ wygląd powinien zbiegać się z rodzajem muzyki. Szczerze mówiąc, to zależy od mojego nastroju i od tego jak się czujemy – to będzie zależeć od kierunku w którym zmierzamy i według tego będziemy to rozwijać.

DD: Często nazywasz się pracoholikiem, skąd to się bierze?

CL: Myślę że mam to we krwi, moi rodzice obydwoje bardzo ciężko pracowali i zawsze pracowali kiedy dorastałam. Uwielbiam pracować i lubię to co robię.

DD: Co wtedy, gdy masz czas wolny?

CL: Nie wiem co robić, więc staram się znaleźć sobie jakieś zajęcie, nawet gdy mam czas wolny. Nie mogę po prostu siedzieć w domu i nic nie robić. Nie jestem w tym dobra. Miesiąc temu byłam naprawdę bardzo chora. Złapałam grypę i musiałam leżeć w łóżku przez tydzień. Nie mogłam wstać z łóżka. Moje ciało mówiło mi, że muszę odpocząć.

DD: Twoi fani zastanawiają się co ostatnio robiłaś…

CL: Cały zeszły rok byłam w trasie, ale koreańscy fani mieli takie: „Gdzie jesteś?". Pracowałam przez ten cały czas, nawet wtedy gdy mnie nie widzieli. Z powodu trasy nie mogłyśmy wydać albumu, ponieważ gdybyśmy chciały ją wydać to musiało by być przed naszą trasą. To był ciężki czas i nie chciałyśmy przejść przez ten rok nie wypuszczając niczego, więc zrobiłyśmy „I LOVE YOU". Zrobiłyśmy to dla naszych fanów i było to coś zupełnie innego od tego co zazwyczaj robiłyśmy, spróbowałyśmy czegoś nowego.

DD: Poza Azją rynek wydaje się być dość nieuchwytny, jednak 2NE1 udało się to naruszyć. Czy kiedy podróżujesz widzisz jak K-pop rozwija się w krajach poza Azją? Czy myślisz, że możliwe jest wyjście z tej niszy i znalezienie się w głównym muzycznym nurcie, co sprawi, że wiele grup także będzie mogło doświadczyć sukcesu jaki odnoszą artyści YG?

CL: Nie wiem jak to się przekłada na innych artystów ale my staramy się robić światową muzykę – nie tylko dla określonych regionów. Dla nas, liczy się to nie gdzie tworzysz, ale jak.

DD: Jesteś jedną z najbardziej pewnych siebie, wygadanych dziewcząt na scenie k-popowej, skąd bierze się ta cała wiara w siebie?

CL: To z miłości do samego siebie. Każdy przechodzi dziwne fazy jako nastolatek, i nawet najładniejsza dziewczyna może myśleć, że jest brzydka. Chodzi o to, żeby wejść na wyższy poziom, kiedy cię to dopada, musisz wznieść się ponad to i wstać kiedy wszystko ciągnie cię w dół.

DD: Czy kiedykolwiek martwiłaś się tym, co inni ludzie o tobie myślą?

CL: Tak. Przeszłam przez ten etap, kiedy myślałam o innych ludziach. To było w 2011,kiedy wszyscy starali się mnie poniżać z powodu mojej pewności siebie. Więc przechodziłam przez to, z takim - myślę o tym czy mogę robić to co kocham i być po prostu sobą. Zmagałam się z tym przez jakiś czas, ale żyje się tylko raz i możesz być tylko sobą, nie możesz być kimś innym. Nie żyć w przeczuciu, że żałuję niektórych rzeczy. Chcę powiedzieć to co chcę powiedzieć, robić to co chcę robić. Ta chwila nigdy nie wróci. Trzeba łapać każdą chwilę i doceniać ją. Trzeba mieć szacunek dla innych ludzi i doceniać wszystko w życiu, ale trzeba też wierzyć w siebie.

DD: Spędzałaś swoje nastoletnie lata trenując i teraz twoje dorosłe życie jako idolki... jaki rodzaj przeżyć lub działań myślisz, że straciłaś, które inne młode kobiety przeżyły?

CL: Przegapiłam niektóre proste rzeczy, takie jak włóczenie się po ulicach czy oglądanie filmów, ale przełam przez większość etapów, które przechodzą wszystkie dziewczyny, gdy dorastają.

DD: Czy jest miejsce lub miejsca, które uwielbiasz i gdzie znajdujesz inspiracje?

CL: Są miejsca do których chcę się wybrać. Chcę pojechać do Egiptu i Grecji i miejsc takich jak te. Chciałabym jeździć na wielbłądzie w Egipcie, naprawdę chciałabym to zrobić. Gdziekolwiek podróżuję, podróżuję z powodu pracy i chciałabym wybrać się do Indii. Bardzo chciałabym tego doświadczyć, uwielbiam ich kulturę, sztukę i historię.

DD: Co poza występami/nagraniami, sprawia że jesteś szczęśliwa?

CL: Proste rzeczy, jak rodzina, przyjaciele, dobre jedzenie i łapanie promieni słońca.

DD: Często jesteś pytana o twój idealny typ i związki...

CL: Nie mam czasu na związki, pracuję ciężko każdego dnia. Nie szukam kogoś tylko po to żeby mieć z kim chodzić na randki. Ja po prostu nie chcę się z nikim spotykać bez powodu.

DD: Czy to oznacza że nie chcesz chodzić na randki bez zobowiązań? I, w romantycznym sensie, zważywszy na życie które prowadzisz, czy tylko inny idol lub ktoś z branży będzie w stanie cię zrozumieć?

CL: To nie tak, że nie lubię randek bez zobowiązań. Tylko w tej chwili nie mam na to czasu. To nie znaczy, że ktoś kto jest w branży zrozumie mnie, ponieważ jeśli ktoś się we mnie zakocha, będzie w stanie mnie zrozumieć.

DD: Jak radzisz sobie z tabloidami i historiami które tworzą?

CL: Właściwie to smutne, ale nie mam dużo skandalów z kimkolwiek. Nie robią mi tego.

DD: Na forach, w łączeniu w pary (połączenie dwóch gwiazd ze sobą w wyimaginowanych związkach) umieszcza się ciebie z twoimi kolegami z wytwórni YG, zwłaszcza z G-Dragonem i Taeyangiem z BigBangu.

CL: To słodkie, że ludzie to robią, ale to w ogóle nie jest prawda, to zabawne. (śmiech) Cieszę się, że ludzie to robią, ponieważ nigdy nie myślałam, że ludzie robią ze mną coś takiego!

DD: Ludzie myślą, że to prawda, a sekretne związki trwają, ponieważ często umieszczasz na swoim Instagramie zdjęcia z obydwoma chłopakami i wydaje się, że jesteście ze sobą bardzo blisko.

CL: Nie robiłabym tego (zamieszczała zdjęć w internecie) gdybyśmy naprawdę byli parą!!


Źródło: dazeddigital.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz